Hur man är värd för en Drive-In-konsert under en pandemi

Hjälpt i inget litet mått av vår nuvarande pandemi har drive-in-händelser sett en imponerande renässans, vilket ger en av få möjligheter att uppleva liveunderhållning i sommar. Till och med i de bästa tiderna har dock framgångsrikt att producera en drive-in live-show sina egna utmaningar.

I våras gick Tito Soto för att se en dubbelfunktion på en drive-in biograf. “Det var en av de första roliga sakerna jag hade kunnat göra under pandemin”, säger han. ”Det fick mig att uppskatta begreppet drive-in mycket mer. Och jag tänkte: Vi kan definitivt göra det här med en dragshow. ”

Redan innan COVID-19-pandemin slog, upplevde drive-in biografer en mini-renässans. Även om det bara återstår en bråkdel – 305 från och med oktober 2019, från över 4000 under deras glansdag 1958, enligt United Drive-In Theatre Association – erbjuder inlärningsteatrar en ny utekväll som inte har tappat sitt överklagande, trots de flesta inkörningar har förvandlats till bostadsutveckling eller stängts till förmån för mer tekniskt avancerade, luftkonditionerade inomhusteatrar. Men pandemin har lagt till ytterligare ett lager i biografens väckelse: Händelseskapare har tagit sin naturliga, avlägsna miljö att säkra konserter, festivaler och andra föreställningar på ett säkert sätt.

Naturligtvis erbjuder det att producera en drive-in show sin egen uppsättning utmaningar. För skapare som vill hoppa in i drive-in-trenden finns det många frågor och överväganden att utforska innan de går in på drive-in-marknaden.

Recommended Articles